Free cookie consent management tool by TermsFeed

Pobierz  Ogólne warunki ubezpieczenia PZM Assistance (assistance drogowe) od 15 kwietnia 2023 r.

    Najważniejsze zmiany:
  • likwidacja pakietu Luksusowego oraz pakietu Holowanie 1000 km na dni
  • dodanie pakietu rocznego Holowanie 250 km
  • wprowadzenie zasady, że pakiety Holowanie 1000/250 km mogą być zakupione tylko razem z jednym z rocznych pakietów członkowskich i obejmować ten sam okres ochrony ubezpieczeniowej
  • w przypadku pakietu Holowanie 1000 km wprowadzenie alternatywy w postaci pokrycia kosztów naprawy w lokalnym warsztacie, do wyznaczonego limitu
  • jasno sformułowana zasada o prawie kontroli dokumentów (dowód rejestracyjny, prawo jazdy, dokument tożsamości, karta członkowska) przez administrację Klubu, centrum pomocy, agentów sprzedaży i służby pomocy drogowej
  • doprecyzowanie wyłączeń odpowiedzialności ubezpieczyciela

Pobierz  Treść oświadczenia dotyczącego rodzaju ubezpieczanych pojazdów

Pobierz  Ogólne warunki ubezpieczenia PZM Assistance (assistance drogowe) do 14 kwietnia 2023 r.

Pobierz  Ogólne warunki ubezpieczenia Bon Voyage (assistance turystyczne/medyczne) od 1 stycznia 2024 r.

    Najważniejsze zmiany:
  • likwidacja limitu wieku
  • podwyższenie bazowej sumy ubezpieczenia kosztów leczenia i pomocy w podróży do 50 tys. EUR z możliwością odpłatnego zwiększenia do 100 tys. EUR

Pobierz  Ogólne warunki ubezpieczenia Bon Voyage (assistance turystyczne/medyczne) do 31 grudnia 2023 r.

Statut Klubu SOS PZMOT

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

1. Stowarzyszenie "Klub SOS PZMOT” zwane dalej Klubem działa na mocy obowiązujących przepisów "o stowarzyszeniach" oraz niniejszego Statutu.

2. Klub posiada osobowość prawną.

§ 2

1. Terenem działania Klubu jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Siedzibą władz Klubu jest Warszawa.

3. Czas trwania Klubu jest nieograniczony.

§ 3

Klub opiera swoją działalność na pracy społecznej członków. Do prowadzenia swoich spraw może zatrudniać pracowników.

§ 4

Klub może używać znaku, odznak i pieczęci według wzorów i zasad określonych przez Zarząd zgodnie z przepisami szczegółowymi.

§ 5

1. Klub może być członkiem krajowych organizacji o tym samym lub podobnym profilu działania.

2. O przystąpieniu do organizacji, a których mowa w ust. 1., bądź wystąpieniu z nich, decyduje Zarząd.

Rozdział II

Cele i środki działania

§ 6

1. Celem Klubu jest:

1) działalność na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym w szczególności działalność oświatowa,
2) ochrona praw i interesów zmotoryzowanych,
3) działalność na rzecz ochrony środowiska,
4) działalność w zakresie turystyki i sportów popularnych, w tym w szczególności sportów motorowych.

2. Klub realizuje swoje cele poprzez:

1) wydawnictwa własne, przedsięwzięcia wspólne oraz sponsoring,
2) przeciwdziałanie ujemnym skutkom rozwoju motoryzacji oraz udzielenie pomocy osobom poszkodowanym w wypadkach i innych zdarzeniach drogowych,
3) promocja rozwiązań technicznych i organizacyjnych w zakresie pomocy drogowej i ratownictwa drogowego,
4) wspieranie rozwoju systemów informacyjnych w zakresie turystyki motorowej bezpieczeństwa ruchu drogowego,
5) podejmowanie ścisłej współpracy z krajowymi organizacjami i przedsiębiorstwami zajmującymi się pomocą drogową i informacją turystyczną,
6) współpraca z organizacjami działającymi na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego / ochrony środowiska,
7) współpraca z Automobilklubami i Klubami w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz organizacji sportów popularnych i kultury fizycznej

§ 7

 Klub może prowadzić działalność gospodarczą, na ogólnych zasadach określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej służy realizacji celów statutowych Klubu i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

Rozdział III

Członkowie, ich prawa, obowiązki

§ 8

Członkowie Klubu dzielą się na:

- rzeczywistych
- wspierających

§ 9

1. Członkami rzeczywistymi Klubu mogą być osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, nie pozbawione praw publicznych, akceptujące statutowe cele Klubu,

2. Członkami rzeczywistymi Klubu mogą być małoletni w wieku od 16 do 18 lat, którzy mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych.

3. Członkami rzeczywistymi Klubu mogą być, za zgodą przedstawicieli ustawowych, małoletni poniżej 16 lat, bez prawa udziału w głosowaniu na walnych zebraniach członków oraz bez korzystania z czynnego i biernego prawa wyborczego do władz stowarzyszenia. Mogą oni korzystać ze świadczeń wynikających z działalności Klubu.

4. Członkami rzeczywistymi Klubu mogą być cudzoziemcy w tym cudzoziemcy nie mający zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

5. Członkami wspierającymi Klubu mogą być osoby prawne, które, uznając cele Klubu i będąc zainteresowane rozwojem jego działalności, pisemnie zadeklarują przestrzeganie niniejszego Statutu oraz wesprą Klub materialnie, organizacyjnie lub w inny sposób.

§ 10

1. Przyjęcie do Klubu następuje z chwilą złożenia oświadczenia woli o przystąpieniu do Klubu, natomiast uprawnienia określone w § 11 ust. 1 pkt 1 ; 4 ; 5 członek rzeczywisty nabywa dnia następującego po dniu opłacenia składki członkowskiej.

2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zarząd może odmówić prawa do członkostwa, przekazując swą decyzję na piśmie w terminie 14 dni od daty otrzymania deklaracji. W takim przypadku wpłacona uprzednio składka członkowska podlega zwrotowi.

§ 11

1. Członek rzeczywisty ma prawo:

1) wybierać i być wybieranym do władz Klubu,
2) uczestniczyć w zebraniach organizowanych przez władze Klubu,
3) zgłaszać opinie, wnioski i postulaty pod adresem władz Klubu,
4) korzystać ze świadczeń wynikających z działalności Klubu,
5) korzystać z majątku Klubu na uzgodnionych zasadach.

2. Członek rzeczywisty ma obowiązek:

1) uczestniczyć w pracy Klubu i realizacji jego celów statutowych,
2) przestrzegać postanowień Statutu, regulaminów i uchwał władz Klubu,
3) regularnie opłacać składki członkowskie,
4) dbać o dobre imię Klubu i organizacji, których Klub jest członkiem.

§ 12

1.Członek wspierający ma prawo:

1) uczestniczyć w pracy Klubu i realizacji jego celów statutowych,
2) używać znaku Klubu na zasadach określonych przez Zarząd,
3) uczestniczyć z głosem doradczym w zebraniach organizowanych przez władze Klubu,
4) korzystać z opinii i rekomendacji Klubu.

2. Członek wspierający zobowiązany jest realizować zadeklarowane świadczenia na rzecz Klubu.

§ 13

 1. Członkostwo Klubu ustaje wskutek:

1) dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego Zarządowi na piśmie,
2) śmierci członka,
3) skreślenia z listy członków z powodu nieusprawiedliwionego zalegania z opłatą składki członkowskiej za dany okres
4) wykluczenia z Klubu w razie stwierdzenia rażącego naruszenia przepisów statutu, nieprzestrzegania postanowień, uchwał i regulaminów obowiązujących w Klubie.

2. W przypadkach określonych w ust. 1., pkt. 3) i 4) decyzję podejmuje Zarząd.

3. W przypadkach określonych w ust. 1., pkt. 4) Zarząd zobowiązany jest zawiadomić członka o wykluczeniu, podając przyczynę wykluczenia, wskazując jednocześnie możliwość odwołania się od tej decyzji do Walnego Zebrania Członków w terminie 30 dni od daty jej doręczenia.

4. W przypadku zalegania z opłatą składki członkowskiej za dany okres członkowi rzeczywistemu nie przysługują uprawnienia określone w § 11 ust. 1 pkt 1 ; 4 ; 5 do czasu opłacenia zaległej składki.

5. Do osób, którym odmówiono prawa członkostwa, zasady określone w ust. 3 stosuje się odpowiednio.

§ 14

1. Osobom fizycznym, wybitnie zasłużonym dla Klubu, Walne Zebranie Członków może nadać godność ,,Honorowego Członka Klubu Klub SOS PZMOT”.

2. Członek Honorowy ma prawo:

1) brać udział w Walnym Zebraniu Członków,
2) być wybranym do władz Klubu,
3) być zwolnionym z opłacania składki członkowskiej,
4) korzystać bezpłatnie z niektórych świadczeń Klubu na zasadach określonych przez Zarząd Klubu
5) używać odznak Klubu.

3. Tryb nadawania godności ,,Honorowego Członka Klubu Klub SOS PZMOT.” określa Walne Zebranie Członków.

Rozdział IV

Struktura organizacyjna

§ 15.

1. Władzami Klubu są:

1) Walne Zebranie Członków
2) Zarząd
3) Komisja Rewizyjna

2. W przypadku, gdy liczba członków przekroczy 300 osób, Walne Zebranie Członków zostaje zastąpione Walnym Zebraniem Delegatów liczącym nie więcej niż 150 osób. W takiej sytuacji przepisy Statutu odnoszące się do Walnego Zebrania Członków stosuje się odpowiednio do Walnego Zebrania Delegatów.

3. Mandat delegata trwa do czasu nowych wyborów.

4. Szczegółowy tryb wyboru delegatów oraz normy przedstawicielstwa obowiązujące przy wyborze delegatów określa regulamin uchwalony przez Zarząd.

§ 16

1. Kadencja wszystkich władz Klubu trwa 4 lata, a ich wybór odbywa się w glosowaniu tajnym, zwykłą większością głosów.

2. Uchwały władz Klubu, jeżeli Statut nie stanowi inaczej, podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności, co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych członków. Zgromadzeni, bezwzględną większością głosów, mogą uchwalić glosowanie tajne.

§ 17

1. W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka władz Klubu w trakcie kadencji, skład osobowy tych władz może być uzupełniony przez te władze.

2. Liczba dokooptowanych członków władz nie może przekraczać połowy liczby członków pochodzących z wyboru.

§ 18

1. Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Klubu.

2. W Walnym Zebraniu Członków biorą udział:

1) z głosem stanowiącym - członkowie rzeczywiści Klubu,
2) z głosem doradczym - członkowie wspierający oraz zaproszeni goście.

3. O miejscu, terminie i porządku obrad Zarząd powiadamia członków, co najmniej na 30 dni przed terminem Walnego Zebrania Członków. Zawiadomienie członków może nastąpić poprzez ogłoszenie opublikowane w wybranej gazecie codziennej o zasięgu ogólnokrajowym.

4. Jeżeli w Walnym Zebraniu Członków w terminie określonym przez Zarząd w trybie ust. 3 uczestniczy mniej osób niż liczba określona w § 15 ust. 2, Zarząd zwołuje zebranie w drugim terminie. Zebranie w drugim terminie rozpoczyna się 30 minut później od pierwszego terminu.

5. Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają:

1) w pierwszym terminie - przy obecności liczby członków określonej w § 15 ust. 2,
2) w drugim terminie - bez względu na liczbę obecnych osób uprawnionych do głosowania.

§ 19

1 Walne Zebranie Członków może być zwyczajne lub nadzwyczajne.

2 Zwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje się raz na 4 lata.

3. Walne Zebranie Członków obraduje według uchwalonego przez siebie regulaminu obrad.

4. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków może odbywać się w każdym czasie, w szczególnie uzasadnionych przypadkach.

5. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd

1) z własnej inicjatywy,
2) na żądanie Komisji Rewizyjnej,
3) na umotywowane żądanie, co najmniej 25% ogólnej liczby członków Klubu.

6. W przypadkach określonych w ust. 5 pkt. 2; 3 Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków wino być zwołane nie później niż w ciągu 30 dni od daty złożenia odpowiedniego wniosku Zarządowi.

7. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków obraduje wyłącznie nad sprawami, dla których zostało zwołane.

§ 20

Do kompetencji Walnego Zebrania Członków w szczególności należy:

1) ustalanie głównych kierunków działania Klubu,
2) uchwalanie zmian Statutu,
3) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu Komisji Rewizyjnej,
4) udzielanie absolutorium ustępującemu Zarządowi,
5) wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
6) rozpatrywanie wniosków postulatów zgłaszanych przez władze i członków klubu,
7) rozpatrywanie odwołań w sprawach członkowskich,
8) podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Klubu i przeznaczeniu jego majątku,
9) nadawanie godności ,,Honorowego Członka Klubu”.

§ 21

 1. Zarząd kieruje pracami Klubu, zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania Członków, reprezentuje go na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność przed Walnym Zebraniem Członków.

2. Zarząd składa się z 3 do 7 członków, w tym Prezesa, 1 do 2 Wiceprezesów i Skarbnika Zarządu.

3. Zasady działania Zarządu ustala regulamin uchwalony przez Zarząd.

4. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.

5. Prezes Klubu reprezentuje Zarząd Klubu na zewnątrz oraz składa oświadczenia w imieniu Klubu.

§ 22

Do zakresu działania Zarządu należy w szczególności:

1) realizacja celów Klubu oraz uchwał Walnego Zebrania Członków,
2) określanie szczegółowych kierunków działania Klubu,
3) ustalanie budżetu i preliminarzy,
4) sprawowanie zarządu nad majątkiem klubu,
5) uchwalanie regulaminów przewidzianych w Statucie,
6) zatwierdzanie na podstawie opinii Komisji Rewizyjnej, rocznych sprawozdań finansowych przedkładanych przez Skarbnika Klubu,
7) podejmowanie decyzji w sprawie nabycia lub zbycia majątku ruchomego lub nieruchomego,
8) powoływanie stałych doraźnych komisji i zespołów oraz określanie ich zadań,
9) zwoływanie Walnego Zebrania Członków,
10) ustalanie wysokości zasad opłacania składek członkowskich i innych opłat oraz ulg zwolnień od tych składek i opłat,
11) ustalanie zakresu świadczeń Klubu na rzecz swoich członków i zasad realizacji tych świadczeń,
12) podejmowanie uchwał o przynależności Klubu do innych organizacji,
13) podejmowanie uchwał w sprawach członkowskich,
14) prowadzenie dokumentacji członkowskiej,
15) określanie, w formie regulaminu, szczegółowego trybu wyboru delegatów na Walne Zebranie Delegatów oraz norm przedstawicielstwa obowiązujących przy tym wyborze,
16) składanie sprawozdań ze swojej działalności na Walnym Zebraniu Członków,
17) ustalanie wzorów znaku, odznak i pieczęci Klubu oraz zasad ich używania,
18) organizowanie i prowadzenie działalności gospodarczej.

§ 23

1. Komisja Rewizyjna jest władzą Klubu powołaną do sprawowania kontroli nad jego działalnością.

2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 do 5 członków, w tym przewodniczącego, jego zastępcy sekretarza.

3. Członkiem Komisji Rewizyjnej nie może być członek Zarządu.

§ 24

1. Do zakresu działalności Komisji Rewizyjnej należy:

1) kontrolowanie działalności Klubu,
2) występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych kontroli,
3) występowanie do Zarządu z wnioskami o zatwierdzenie rocznego sprawozdania finansowego przedstawionego przez Skarbnika Klubu,
4) prawo żądania zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w razie stwierdzenia nie wywiązywania się przez Zarząd z jego statutowych obowiązków,
5) zwołanie Walnego Zebrania Członków w razie nie zwołania go przez Zarząd w terminie lub trybie ustalonym Statutem,
6) składanie na Walnym zebraniu Członków wniosków o udzielenie lub odmowa udzielenia absolutorium Zarządowi,
7) składanie sprawozdań ze swojej działalności na Walnym Zebraniu Członków.

§ 25

1. Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział, z głosem doradczym, w posiedzeniach Zarządu.

2. Komisja Rewizyjna działa na podstawie regulaminu przez siebie uchwalonego.

Rozdział V

Majątek i fundusze

§ 26

1. Majątek Klubu stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.

2. Źródłami powstania majątku Klubu są:

1) składki członkowskie,
2) dochody z nieruchomości i ruchomości oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowiących własność lub będących w użytkowaniu Klubu,
3) darowizny, spadki i zapisy, nawiązki lub inne przysporzenia,
4) dochody z własnej działalności gospodarczej,
5) dochody z ofiarności publicznej,
6) dotacje,
7) środki finansowe przekazane na realizację zadań i zleconych,
8) dochody z lokat i obrotu papierami wartościowymi.

3. Klub prowadzi gospodarkę finansową oraz rachunkowość zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 27

 1. Dla ważności oświadczeń w zakresie praw i obowiązków majątkowych Klubu oraz udzielania pełnomocnictw wymagane jest zgodne współdziałanie dwóch członków Zarządu, wśród których znajduje się Prezes lub Wiceprezes.

2. Do składania oświadczeń, o których mowa w ust. 1 Zarząd może ustanowić pełnomocników.

Rozdział VI

Zmiana Statutu i rozwiązanie Klubu

§ 28

Zmiany Statutu i rozwiązanie Klubu wymagają uchwały Walnego Zebrania Członków podjętej większością 2/3 głosów przy wymaganej obecności członków Klubu określonej w § 18 ust. 5.

§ 29

W razie podjęcia uchwały o rozwiązaniu Klubu, Walne Zebranie Członków powoła Iikwidatora lub komisję Iikwidacyjną oraz określi sposób przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenia majątku klubu pozostałego po pokryciu zobowiązań.

Tekst jednolity uwzględniający zmiany wprowadzone Uchwałą nr 1 Walnego Zebrania Delegatów w dniu 23.11.2011r sporządzony zgodnie z w/w Uchwałą.

Polityka prywatności

Przetwarzanie danych osobowych



Te kwestie są wyjaśnione w zasadach przetwarzania danych osobowych

Ciasteczka (cookies) i inne nasze informacje przechowywane w Twojej przeglądarce

Nasz serwer wysyła do Twojej przeglądarki dane służące 1) jakości obsługi 2) statystyce. Twoja przegląraka przechowuje te informacje, o ile na to pozwolisz. Są to:
  • cookie _ga - do anonimowych raportów Google Analytics o korzystaniu ze strony - wygasa po 2 latach
  • cookie _gid - do anonimowych raportów Google Analytics o korzystaniu ze strony - wygasa po 24 h
  • dane sesji - wygasają po zamknięciu przeglądarki - wartości o nazwach zaczynających się od ngx_ - ich przechowywanie służy sprawnej obsłudze, m. in. zapamiętaniu zawartości koszyka, danych logowania (bez hasła) itp.
  • dane lokalne - nie wygasają automatycznie nigdy - jedyne zastosowanie to przechowanie informacji o odczytanych komunikatach serwisu (w celu zablokowania wyświetlania już przeczytanych treści)

Zawsze masz możliwość usunięcia w.w. danych za pomocą odpowiedniej funkcji używanej przeglądarki

Z wyjątkiem Google (dane zupełnie anonimowe) nikomu nie udostępniamy w.w. danych. W wielu przypadkach w ogóle ich nie posiadamy (pamięta je tylko Twoja przeglądarka internetowa).

Administrator

Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie Klub SOS PZMOT z siedzibą w Warszawie przy ul Górczewskiej 228F. Kontakt z administratorem jest możliwy w godzinach 8-16 w dni robocze za pomocą formularza kontaktowego lub nr telefonu 22 532 8444 w. 2.

Zakres danych

Klub przetwarza:
  • adres e-mail zawarty w formularzu kontaktowym
  • dane zawarte w korespondencji prowadzonej przez Klub z osobą korzystającą z formularza.

Okres przechowywania danych

Klub przechowuje dane zawarte w korespondencji do czasu wyjaśnienia sprawy opisanej w formularzu lub wstąpienia do Klubu osoby korzystającej z formularza, od kiedy przetwarzanie odbywa się na zasadach dotyczących członków Klubu (Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z członkostwem).

Cele przetwarzania

Klub przetwarza dane osobowe osób korzystających z formularza w celu zaspokojenia ich potrzeb informacyjnych.

Podstawa przetwarzania

Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (nr 2016/679) Parlamentu Europejskiego i Rady (RODO), tj. zgoda udzielona przez wyraźne działanie osoby korzystającej z formularza, przyzwalające na takie przetwarzanie. Zgodę można wycofać w każdym czasie za pomocą tego samego formularza.

Dobrowolność podania danych

Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, tj. żaden przepis prawa nie nakłada takiego obowiązku na osobę korzystającą z formularza. Jednak jego niepodanie uniemożliwia udzielenie odpowiedzi. Podanie jakichkolwiek danych osobowych w prowadzonej korespondencji jest całkowicie dobrowolne.

Odbiorcy danych

Dane osobowe będą udostępnione następującym podmiotom:
  • PZM Autotour sp. z o.o. dostarczającej infrastrukturę informatyczną na potrzeby Klubu,
  • firmom informatycznym tworzącym i serwisującym systemy informatyczne Klubu.

Prawa przysługujące osobom korzystającym z formularza

Osoby których dotyczą przetwarzane przez Klub dane osobowe, mają następujące prawa wynikające z RODO:
  • Każdy może otrzymać kopię wszystkich danych przetwarzanych na jego temat przez Klub, tj. prowadzonej korespondencji. Dane te mogą być przekazane w postaci pliku komputerowego (archiwum ZIP). Każdy może żądać od Klubu przekazania takiego pliku innemu administratorowi.
  • Każdy ma prawo żądać sprostowania dotyczących jego danych.
  • Każdy ma prawo żądać usunięcia dotyczących jego danych. Usunięcie danych uniemożliwi kontynuację korespondencji.
  • Każdy może żądać ograniczenia przetwarzania dotyczących jego danych. W takiej sytuacji Klub nie usunie danych, ale będzie je wyłącznie przechowywał, nie wykorzystując ich w żadnym celu. Żądanie ograniczenia przetwarzania może być związane żądaniem sprostowania danych. W takiej sytuacji Klub będzie je wyłącznie przechowywał, nie wykorzystując ich w żadnym celu do czasu sprawdzenia prawidłowości danych. Ograniczenie przetwarzania uniemożliwia kontynuację korespondencji.
  • Każdy ma prawo wnieść skargę na sposób przetwarzania jego danych przez Klub do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

Inspektor ochrony danych

Klub SOS PZMOT wyznaczył inspektora ochrony danych w osobie Pani Anny Pałdyny. Kontakt z inspektorem jest możliwy pod adresem iod.klub@pzm.pl.
  • Administrator

    Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie Klub SOS PZMOT z siedzibą w Warszawie przy ul Górczewskiej 228F. Kontakt z administratorem jest możliwy w godzinach 8-16 w dni robocze za pomocą formularza kontaktowego lub nr telefonu 22 532 8444 w. 2.

    Zakres danych

    Klub przetwarza:
    • dane zawarte w formularzu na tej stronie, tj. dane identyfikujące (płeć, imię, nazwisko) oraz kontaktowe (adres e-mail, nr telefonu komórkowego) i adres,
    • przydzielony przez system informatyczny numer członkowski,
    • dane zawarte w korespondencji prowadzonej przez Klub z jego członkiem,
    • treści rozmów telefonicznych członka Klubu z pracownikami Biura Klubu w postaci nagrań dźwiękowych,
    • informacje o przysługujących członkowi Klubu świadczeniach i uprawnieniach,
    • informacje o opłacanych składkach członkowskich,
    • informacje o opłacanych składkach ubezpieczeniowych otrzymywane w uzgodnieniu z ubezpieczycielem od PZM Autotour sp z o.o. realizującej czynności agencyjne w zakresie członkowskich pakietów ubezpieczeniowych,
    • informacje o parametrach pakietów ubezpieczeniowych (okres ochrony, nr rejestracyjny, w przypadku ubezpieczeń w podróży także nazwiska imiona i stopnie oraz pokrewieństwa ubezpieczonych),
    • informacje o datach i godzinach logowania się do systemu pzmot.pl.

    Okres przechowywania danych

    Klub przechowuje kontaktowe i identyfikujące dane członkowskie przez pięć lat od chwili ustania członkostwa (wystąpienia z Klubu lub nieopłacenia kolejnej składki członkowskiej). Przechowywanie to służy sprawnej obsłudze byłych członków, którzy decydują się ponownie wstąpić do Klubu i zachowaniu ich numeru członkowskiego oraz ciągłości historii przynależności do Klubu. Dane dotyczące opłaconych składek, świadczeń i uprawnień członkowskich przechowywane są do końca miesiąca następującego po miesiącu, w którym ustało członkostwo w Klubie. Treści korespondencji i rozmów przechowywane są przez 3 lata od datu ustania członkostwa, z uwagi na możliwość potrzeby ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Dane dotyczące historii logowania do systemu przechowywane są przez miesiąc od dnia ostatniego logowania.

    Cele przetwarzania

    Klub przetwarza dane osobowe swoich członków Klubu, gdyż jest to niezbędne do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Klubu. Przez te interesy należy rozumieć:
    • w zakresie celów statutowych:
      • wywiązywanie się z obowiązków określonych w Statucie Klubu,
      • zagwarantowanie wysokiej jakości obługi członków Klubu w zakresie ich statutowych uprawnień,
    • w zakresie celów informacyjnych:
      • prowadzenie działań na rzecz ponownego wstąpienia do Klubu osób, które go upuściły, poprzez wiadomości e-mail, wiadomości tekstowe na nr telefonu lub kontakt telefoniczny
      • prowadzenie działań informacyjnych w postaci biuletynów i newsletterów wysyłanych na adres e-mail, z tym, że udostępnienie adresu e-mail podmiotom współpracującym, jakkolwiek leży w interesie Klubu, jest uzależnione od wyrażenia na to zgody przez aktywnego lub byłego członka Klubu
    • w pozostałym zakresie:
      • w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
      • w celu proaktywnego udzielania członkom Klubu pomocy w przypadku awarii systemu informatycznego
    Ponadto Klub może przetwarzać dane:

    Podstawa przetwarzania

    Podstawą prawną przetwarzania w każdym z wyżej wymienionych celów jest art. 6 ust. 1 lit. f ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (nr 2016/679) Parlamentu Europejskiego i Rady (RODO), z wyjątkiem udostępnienia adresu email podmiotom współpracującym - co wymaga zgody osoby, której dane dotyczą - którego podstawą prawną będzie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

    Dobrowolność podania danych

    Podanie danych jest dobrowolne, tj. żaden przepis prawa nie nakłada takiego obowiązku na osobę wstępującą do Klubu. Jednak ich niepodanie uniemożliwia przyjęcie jej w poczet członków Klubu.

    Nr PESEL

    Podanie nr PESEL jest dobrowolne, tj. żaden przepis prawa nie nakłada takiego obowiązku na osobę wstępującą do Klubu. Jednak jego niepodanie uniemożliwia przyjęcie jej w poczet członków Klubu. Numer ten jest niezbędny w celu jednoznacznej identyfikacji osoby oraz spełnienia wymogów Towarzystwa Ubezpieczeń w zakresie zawarcia umowy ubezpieczenia. Ubezpieczenie assistance jest nieodłączną częścią korzyści, jakie daje członkostwo w Klubie. Zastrzeżenie numeru PESEL nie ma wpływu na możliwość jego dobrowolnego podania w formularzu, gdyż ani Klub, ani Towarzystwo Ubezpieczeń nie mają technicznej możliwości pozyskania informacji o zastrzeżeniu. Nie są też ustawowo zobowiązane do weryfikacji, czy numer PESEL został zastrzeżony. Do takiej weryfikacji zobowiązane są banki, notariusze oraz operatorzy telekomunikacyjni, którym nie wolno dokonywać żadnych czynności (kredyt, akt notarialny, abonament telefoniczny) po uzyskaniu informacji, że numer jest zastrzeżony.

    Odbiorcy danych

    Dane osobowe będą udostępnione następującym podmiotom:
    • PZM Autotour sp. z o.o. dostarczającej infrastrukturę informatyczną i telekomunikacyjną na potrzeby Klubu i administrującej systemem rejestracji rozmów telefonicznych oraz pełniącą rolę agenta ubezpieczeniowego działającego w imieniu InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group
    • firmom informatycznym tworzącym i serwisującym systemy informatyczne Klubu,
    • PZM Holding sp. z o.o. w zakresie obsługi finansowo-księgowej,
    • InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group w zakresie zgłaszania członków do grupowych oraz dodatkowych ubezpieczeń assistance,
    • regionalnym spółkom Polskiego Związku Motorowego oraz innym partnerom w zakresie pośrednictwa w naborze członków i przedłużania okresu członkostwa,
    • Polskiemu Związkowi Motorowemu (PZM) w zakresie statutowych uprawnień kontrolnych Związku wynikających z członkostwa Klubu w PZM,
    • podmiotom oferującym preferencyjne warunki zakupów towarów i usług dla członków Klubu - wyłącznie dane niezbędne do ustalenia uprawnień (imię, nazwisko, nr członkowski).
    Za zgodą członka Klubu dane (adres email) mogą być udostępnione współpracującym z Klubem podmiotom z branż motoryzacyjnej, ubezpieczeniowej lub turystycznej.

    Prawa przysługujące aktywnym i byłym członkom

    Osoby których dotyczą przetwarzane przez Klub dane osobowe, mają następujące prawa wynikające z RODO:
    • Każdy może otrzymać kopię wszystkich danych przetwarzanych na jego temat przez Klub.
    • Każdy ma prawo żądać sprostowania dotyczących jego danych. Dane podawame w formularzu na stronie klubowej można skorygować samodzielnie, bez konieczności wnoszenia żądania.
    • Każdy ma prawo żądać usunięcia dotyczących jego danych. Jeżeli żądanie pochodzi od aktywnego członka Klubu, może być zrealizowane wówczas, gdy wiąże się z deklaracją o wystąpieniu z Klubu
    • Osoba, której członkostwo wygasło, ma prawo żądać ograniczenia przetwarzania dotyczących jej danych. W takiej sytuacji Klub nie usunie danych, ale będzie je wyłącznie przechowywał, nie wykorzystując ich w żadnym celu poza ustaleniem, dochodzeniem lub obroną roszczeń.
    • Aktywny członek Klubu ma prawo żądać ograniczenia przetwarzania dotyczących jego danych, jeśli kwestionuje prawidłwość tych danych. W takiej sytuacji Klub będzie je wyłącznie przechowywał, nie wykorzystując ich w żadnym celu poza ustaleniem, dochodzeniem lub obroną roszczeń, do czasu sprawdzenia prawidłowości danych.
    • Każdy ma prawo wnieść skargę na sposób przetwarzania jego danych przez Klub do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

    Prawo do sprzeciwu

    Każda osoba ma prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych, kwestionując tym samym nadrzędność podstawy przetwarzania tych danych przez Klub wobec jej interesów, praw i wolności. Sprzeciw może dotyczyć przetwarzania w konkretnych, wskazanych celach lub całości przetwarzania.
    • Sprzeciw aktywnego członka Klubu wobec przetwarzania w celach statutowych będzie uzwględniony wówczas, gdy będzie mu towarzyszyła deklaracja o wystąpieniu z Klubu. W przeciwnym razie Klub wykaże, że istnieje ważna podstawa przetwarzania tych danych w postaci realizacji obowiązków statutowych i nie narusza ona interesów, praw i wolności członka Klubu.
    • Sprzeciw dotyczący przetwarzania w celach informacyjnych, tj. przesyłania informacji na adres e-mail, w tym newslettera klubowego lub wiadomości tekstowych na nr telefonu bądź w formie bezpośredniego kontaktu telefonicznego będzie zawsze bezwarunkowo uzwględniony.
    • Sprzeciw pochodzący od osoby, która nie jest już członkiem Klubu będzie zawsze uzwlędniony, bez wzlędu na wskazany cel przetwarzania, chyba, że przetwarzanie będzie nadal niezbędne Klubowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

    Inspektor ochrony danych

    Klub SOS PZMOT wyznaczył inspektora ochrony danych w osobie Pani Anny Pałdyny. Kontakt z inspektorem jest możliwy pod adresem iod.klub@pzm.pl.